Tuesday, January 28, 2014

IT interview (8) - CV

農曆新年就黎到,我相信好多公司都會喺呢個時候派Bonus。無論大公司定細公司,工作性質如何,呢個時候都好多人諗住收左Bonus就轉工,而head hunter亦都開始進入旺季,要部署一連串嘅獵頭行動,而市場 (尤其JobsDB)上嘅工亦會明顯比前一兩個月多好多。

講到轉工,我諗最多人煩惱嘅係唔知點寫CV。小弟大大話話都in過好幾十人(可能過百),而比人in嘅次數我諗都有好幾十次,所以今次就分享下點寫CV先可以有效吸引眼球。不過大家要留意,我講嘅係IT工嘅CV,如果你唔係IT人,你可以參考下,但唔好完全套用,因為每個行業着重嘅野都唔同。



首先要講嘅係CV最基本元素。基本個人資料,聯絡方法當然要有,呢D係基本中嘅基本,我諗唔洗我多講,不過要留意嘅係,基本資料中最好包括婚姻狀況(單身,己婚,離婚),因為有D interviewer係特別唔鐘意已婚嘅女士,佢地覺得已婚女士懷孕機會大,一大肚就請長假,公司會得不償失。所以,你寫明自己係女性同埋已婚,如果對方係唔鐘意你,就無謂浪費大家時間,因為in一次最少都要用你半日。不過,我亦見過大公司特別鐘意已婚男性,因為佢地有頭家要照顧,所以就算做得幾辛苦,幾唔愉快,都唔會話走就走,同埋已婚男性經歷過婚姻,理應處理過結婚呢個大project,心智同處事通常都比較成熟,所以呢個都不失為一個賣點。

基本個人資料中,近年有公司會要求你提供LinkedIn嘅URL。作為一個IT人,如果你能夠喺CV上提供此訊息,表示你有留意現今網絡發展,而且追得上潮流,而唔係old school派。當然,如果你比埋LinkedIn URL比人,就梗係要記得執靚個LinkedIn profile,最好叫埋同事朋友去確定你寫嘅skillset,咁個profile就更加可信。

除左基本資料,CV當然要有學歷同工作經驗,但我會先寫current salary同expected salary,然後係availability。點解?首先,而家有9成嘅IT工作都要你寫,所以你CV一定要有,你唔寫的話,到你interview時都一定會問你,咁你希望浪費大半日,聽到人地話你貴,定係寧願人地一早覺得你貴,唔洗你去interview?冇錯,你可能因此而少左interview機會,但如果人地叫得你去in,就證明人地係接受到你嘅expected salary同埋你嘅加幅,即係你嘅成功機會己經提升左。即係你原本可能一個月有10個interview,而家可能得返3個,但你原本可能要in 20次先搵到工,而家就in 5次就搵到。道理就係咁簡單。咁點解要比其他野寫先?因為CV其實係要將最重要嘅野寫先,最唔重要嘅野寫最後。所以就算你寫工作經驗,都係先寫最近嘅工作,一直寫到最早嘅工作。學歷都一樣。而current salary同expected salary係比其他野更重要的。而availability我會貼住expected salary之後寫,因為係相關的。仲有一個item係一般人冇留意到,而且100份CV入面可能得一份會寫,就係current location。如果你係send比local公司,你唔寫唔緊要,但如果你係target國際公司或者大陸公司,current location就代表你而家身處邊度,如果你申請嘅職位係要飛去第二度開會,甚至要relocation,咁間公司就可以憑住呢個item去估計要幾成本。Current location其實仲包含左好多意義,包括你嘅語言/語文能力,expected working environment,呢D野並非最重要,但當interviewer要二揀一時,呢D就係要黎決勝負。

跟住落黎就係寫工作經驗,你要記住,工作經驗比學歷重要得多,所以工作經驗一定要行先。就好似上文提到,要先由最近嘅工作開始寫。每一份工都要列明公司名,當時職位,由幾時做到幾時,工作內容。咁你可能會問,如果我曾經升職,咁我應該點寫職位?咁我會問返轉頭,點樣寫先對你有最大好處?當然係寫最後職位啦,因為你份工可能做左10年,由junior升做senior,你做senior可能只係做左5年,但你寫個senior嘅職位,人地就會覺得你做左10年,咁咪著數左囉。仲有一樣野要留意,工作內容一定要用point form,因為冇乜interviewer會用大半個鐘去睇你寫一大篇爛英文。要記住,成份CV一定要簡潔,唔好有多餘嘅野。

寫完工作內容,記得要加多一個point,寫你呢份工用過咩skill,e.g. C++, J2SE, J2EE, GIT, Oracle DB, SQL Server, etc.咁樣寫有個好處,就係interview一睇就知你呢份工大概係做D乜,清楚易明,好過你用一個表去寫你每個skill用左幾多年。另外仲有一樣野要記住,如果你有D工作係未過probation己經冇做落去,咁就唔好寫,因為interviewer會覺得你好jumpy,而且你做得一兩個月,佢會當你冇做過,所以只有壞影響,咁不如唔好寫,話嗰段時間去左旅行好過。

好喇,寫學歷喇,呢個部份其實都好多人寫得唔好。你做左三五七年野,做乜仲要寫中學讀邊間?仲要寫埋A-Level考成點,HKCEE考成點?大佬呀,你當時讀左D乜,你而家都唔記得啦,仲話我知有幾多個A係冇用的。不過,中學學歷都有一個情況係要寫,就係當你搵第一份工。因為你冇工作經驗,你嘅學歷就係你嘅一切,所以你需要寫落去。拜托,只要你做過一份工,就唔好再寫中學學歷落CV,比我見到,你幾叻我都唔請。另外,寫大學學歷,唔需要寫邊科咩成績,你只需要寫你係1st Honor,Second-up等等,最多只可以寫GPA幾多。

最後就係寫Other Qualifications。你讀過D咩cert,有D咩特別技能,就喺呢度寫。我諗唔需要多講。

以上咁多野,就係寫CV最基本要知嘅野,但好多時有D工作係有特別要求,例如要你加張相落去,咁你咪按要求加落去囉,但如果人地冇要求,你又唔係靚仔/靚女,咁就無謂獻醜喇。寫CV,最重要係寫D加分嘅野落去,減分嘅野冇必要就唔好寫。

其實搵工,CV當然重要,但cover letter都好重要,九成IT人都唔會寫,下次就講cover letter啦~如果覺得小弟講得有道理嘅,麻煩share出去啦~




No comments: